فواید خوراکی ها

معرفی مواد غذایی سالم ، تضمین سلامت با تغذیه صحیح ، خواص خوراکی

فواید خوراکی ها

معرفی مواد غذایی سالم ، تضمین سلامت با تغذیه صحیح ، خواص خوراکی

خواص درمانی مروارید سیاه- خاویار

خاویار یک ماده غذایی پرانرژی و مغذی است که مصرف آن به دلیل قیمت بسیار گرانش در کشور ما بسیار ناچیز است. این محصول صادراتی است و هم اکنون ۸۵ درصد مصرف خاویار در جهان به اروپا، آمریکا و کانادا مربوط می شود. اگرچه امروزه این ماده غذایی گرانبها کمتر مورد استقبال است ولی آگاهی از خواص ارزشمند آن برای افراد یک کشور تولیدکننده لازم و ضروری به شمار می رود.

خاویار به تخمک های بارور نشده حاصل از تخمدان جنس ماده ماهیان خاویاری گفته می شود. اصولا ماهیان خاویاری «استروژن» نامیده می شوند. ارزش ماهیان خاویاری علاوه بر گوشت، به سبب تخم آنهاست که به مروارید سیاه مشهور است. برای به دست آوردن خاویار از یک ماهی بین ۱۲ تا ۱۶ سال وقت نیاز است. در گذشته ماهیان خاویاری را با یک چکش پلاستیکی بیهوش می کردند و بعد خاویار آن را خارج و گوشت آن را می فروختند. ولی امروزه با عمل سزارین قسمتی از تخم ها را از شکم ماهی خارج و تعدادی را برای بازآوری مجدد درون شکم ماهی باقی می گذارند و ماهی را به دریا بازمی گردانند. این روش را برای هر ماهی می توان تا ۶ بار انجام داد.
 
ادامه مطلب ...

خواص مختلف لیموترش چیست؟

خواص لیموترش به علت وجود موادی مانند ویتامین Bو C، آنتی اکسیدان، پروتئین، فلاوانوئید، فسفر، پتاسیم، کربوهیدرات و روغن های فرار در آن است. به نقل از سایت «هلث نیوز»، این میوه برای پیشگیری از تشکیل سنگ کلیه مفید است.در مصر و هندوستان از آب لیمو برای از بین بردن اثر مسمومیت، درمان ناراحتی های کبدی و مقابله با بیماری مربوط به کمبود ویتامین C استفاده می شود.از آب لیمو به طور وسیع برای پاک سازی پوست و تقویت کبد استفاده می شود.

آب لیمو؛ حاوی خاصیت ضدباکتریایی، ضدویروسی و تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و با داشتن میزان بالای پکتین، بیوفلاوانوئید، لیمونین، اسید سیتریک، منیزیم، کلسیم و ویتامین با بیماری و عفونت مقابله و به هضم غذا و کاهش وزن کمک می کند.
 
ادامه مطلب ...

خواص تمر هندی-تمر هندی چیست؟-تمرهندی تصفیه کننده خون

تمرهندی درخت استوایی بومی قاره آفریقا است.این درخت در سراسر مناطق استوایی و نیمه استوایی جنوب آسیا رشد می کند.میوه این درخت که طعم ترشی دارد پس از رسیدن شیرین و در تهیه غذا به کار برده می شود. علاوه بر آن دارای خاصیت تغذیه ای و درمانی فراوانی است که در این مطلب از «ehow» به این موارد اشاره شده است.
▪ تمر هندی تصفیه کننده خون است.
▪ با کاهش کلسترول در بدن باعث سلامت قلب می شود.
▪ آب آن ملین خفیفی به حساب می آید.
▪ تمرهندی برای درمان اختلالات کیسه صفرا موثر است.
▪ تمرهندی رسیده ناراحتی های گوارشی و یبوست را درمان می کند.
▪ ویتامین c موجود در آن برای پیش گیری و درمان بیماری اسکوربوت (نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین c) موثر است.
▪ جوشانده آن، کرم معده کودکان را از بین می برد.

خرید دوربین عکاسی

خرید دوربین عکاسی

رکورد کانن با تجربه ای بیش از سی سال و چهار شعبه با افتخار آماده خدمت رسانی به تمامی هموطنان در سراسر کشور میباشد

http://recordcanon.com

منافع و مضرات لواشک و آلوچه

نظر دکتر تیرنگ نیستانی، متخصص تغذیه و رژیم درمانی و دانشیار انستیتو تحقیقات تغذیه ایران و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، را درباره خوراکی‌های ترش و وسوسه‌برانگیزی مثل آلوچه، لواشک و قره‌قروت پرسیده‌‌ام. حاصل، گفتگویی است که پیش‌ رو دارید. اگر شما هم جزو طرفداران این قبیل خوراکی‌ها هستید، پیشنهاد می‌کنم این گفتگو را بخوانید.

 آلوچه و لواشک جزو خوراکی‌های خوب و مفیدند یا بد و مضر؟
هیچ‌کدام! ما در دنیای تغذیه، خوب و بد مطلق نداریم. گاهی خواصی برای بدترین خوراکی‌‌ها هم کشف می‌شود و گاهی از برخی مضرات خوراکی‌های خوب، نام برده می‌شود. آلوچه و لواشک نه کاملا خوب هستند، نه مطلقا بد.
 
ادامه مطلب ...

دارچین، ادویه ای پرخاصیت


در طول تاریخ، دارچین یکی از ادویه های محبوب و پرمصرف بوده است. افزون بر این، پژوهش های دانشمندان در سال های اخیر نشان می دهد این ادویه فواید بسیار زیادی نیز دارد؛ فوایدی که اطلاع از آنها مطمئنا شما را قانع می کند دارچین را به برنامه غذایی تان بیفزایید.
 

پایین آورنده کلسترول: پژوهش ها نشان می دهد تنها نصف قاشق چایخوری دارچین در هر روز می تواند پایین آورنده کلسترول LDL خون باشد.

تنظیم کننده قندخون: مطالعات انجام شده گویای آن است که دارچین می تواند تنظیم کننده قندخون، بویژه برای افرادی که دیابت نوع دوم دارند، باشد.
 
 
ادامه مطلب ...